

Başak Ünal
Nestlé Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü
Üyelerimiz Anlatıyor
Nestlé Türkiye, sürdürülebilirlik vizyonunu “Ortak Değer Yaratma” anlayışıyla ele alıyor
Nestlé Türkiye olarak 119 yıldır bu topraklarda “İyi Beslen, İyi Yaşa” felsefesiyle toprağın bereketi, gıdanın geleceği için çalışıyoruz. Markalarımızla Türkiye’deki her 10 hanenin 9’una ulaşırken tüketicilerimizin hayatlarına yalnızca ürünlerimizle değil, yaşamın bütününü merkeze alan çözümlerimizle dokunuyoruz. “Burası Yuvamız” dediğimiz bu topraklarda; topluma, çevreye ve ekonomiye sürdürülebilir değer katma hedefimizin peşinden kararlılıkla ilerliyoruz.
Etki alanımızı büyütürken, köklerimizden besleniyoruz
Son 20 yılda ülkemize yaptığımız 432 milyon İsviçre Frangı tutarındaki yatırımla Türkiye’deki güçlü üretim altyapımızı genişletmeye devam ediyoruz. Yerel kalkınmayı destekleme vizyonumuz doğrultusunda, 106 yerel üreticiyle iş birliği yaparak hem tedarik zincirimizi güçlendiriyor hem de döngüsel ekonomiye katkı sağlıyoruz. Bu doğrultuda Ortak Değer Yaratma yaklaşımımız çerçevesinde, tüm iş birimlerimizle çevreyi, toplulukları, bireyleri, aileleri ve evcil hayvanları gözeten bütüncül projeler geliştiriyoruz.
Toplumsal sorumluluk ve çevresel duyarlılıkla hareket ediyoruz
Nestlé Türkiye olarak, sosyal fayda ve çevresel etkiyi işimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyor ve toplumun her kesimini kapsayan konularda aktif sorumluluk üstleniyoruz. Nestlé’nin küresel ölçekte 2050’ye kadar net sıfır emisyon hedefini destekleyen yerel projeler hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda; doğal kaynakların korunmasından onarıcı tarım uygulamalarına, kırsal kalkınmadan genç istihdamına kadar geniş yelpazede topluma fayda sağlayan uzun soluklu adımlar atıyoruz.
Erikli markamızın çatısı altındaki “Korumamız Gerekli” inisiyatifiyle Uludağ’ın biyoçeşitliliğini korumaya yönelik çalışmalar yürütüyor ve endemik türlerin yaşam alanlarını destekliyoruz. Yakın zamanda bu alandaki sürdürülebilirlik çalışmalarımıza bir yenisini ekledik. Tarım teknolojileri partnerimiz Doktar iş birliğiyle çiftçilerin modern ve iyi tarım uygulamalarına erişimini artırmaya odaklandık. Bursa’nın Kestel ilçesine bağlı köylerinde hayata geçirdiğimiz projeyle, 100’den fazla çiftçinin böğürtlen, çilek, ahududu bahçelerinde verimliliği artırdık. 700 dekarlık alanda kurulu bahçeleri, dijital toprak analizi, sensör ve uydu takip sistemi, akıllı tarım uygulamaları gibi yöntemlerle destekleyerek, tarımda sürdürülebilir ve bilimsel çözümleri sahaya taşıdık.
Öte yandan uzun yıllardır Nestlé Damak ve TEMA Vakfı iş birliğiyle yürüttüğümüz “Fıstığımız Bol Olsun” projesiyle de toprağı ve yerel üreticiyi iyi tarım çözümleriyle buluşturduk. Proje kapsamında, Antep fıstığı veriminde 2,5 kat verim artışı sağlarken, 8 bine yakın çiftçiye eğitim desteği sunduk.
Gelecek nesiller için bugünden adım atıyoruz
Bu topraklara sahip çıkarken tüm canlıların iyilik halini önemsiyor ve gençlerin, kadınların ve evcil hayvanların geleceği için de çalışıyoruz.
Bu doğrultuda, kadın sağlığına yönelik toplumsal bilinci artırmak amacıyla, 13 yıl önce Nesfit ile MEMEDER iş birliğinde Pembe Kurdele projesini başlattık. Bu süreçte 60 bini aşkın kadına ulaşarak erken teşhisin önemini vurguladık.
Geleceğe en büyük yatırımın gençlerden geçtiğine olan inancımızla Nestlé Gençlik Girişimi çatısı altında bugüne kadar 28 binden fazla gence ulaştık. Onların kariyer planlamalarına ve yetkinlik gelişimlerine katkı sunduk. Aynı zamanda, 2019 yılından bu yana Nescafé markamızla ve Türk Eğitim Vakfı iş birliğiyle yürüttüğümüz burs programıyla yüzlerce öğrencinin eğitim hayatına destek verdik.
Bu coğrafyanın hayvan dostlarımızın da yuvası olduğu bilinciyle Nestlé Purina PetCare markamızla mama bağışları yapıyor, patili dostların ömürlük yuvalarına kavuşabilmesi için sahiplendirme çalışmaları yürütüyoruz.
Karbon ayak izimizi azaltırken, değer zincirimizin her halkasını güçlendiriyoruz
Üretimden tüketime kadar uzanan tüm değer zincirimizde çevresel etkilerimizi azaltmaya odaklanıyor; ürünlerimizi daha çevre dostu hale getirerek sorumlu tüketimi teşvik ediyoruz. Bu doğrultuda Erikli 1 litrelik ambalajlarını kapak ve etiket dışında geri dönüştürülmüş pet kullanarak üretiyoruz. Su kaynaklarının verimli yönetimi, atıkların azaltılması ve sorumlu hammadde tedariği gibi alanlarda attığımız her adımda karbon salımını azaltmak için kararlılıkla çalışıyoruz. Bu sayede, tüketiciye ulaştığımız her noktada çevresel ve toplumsal farkındalığı artırmayı hedefliyoruz.
Bu topraklardan aldığımız ilhamla; doğayı, insanı, toplumu ve tüm canlıları gözeten bir gelecek inşa etmek için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Çünkü “Burası Yuvamız”.