21 Ekim’de Dublin’de gerçekleşen WFA Ulusal Dernekler Konseyi’nde (WFA National Associations Council), RVD'nin liderliğinde başlatılan ve Türk reklam sektörünü daha ilerici reklamlarla toplumsal değişimi yaratmaya davet eden çalışmaları tüm WFA üyesi ülkelere ilham verdi.

İrlanda Reklamcılar Derneği (AAI) ev sahipliğinde gerçekleşen Konsey’e RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, Başkan Yardımcıları Yeşim Koçyiğit, Zeynep Sungu, Genel Koordinatör Dilhan Kolko ve 20’den fazla derneğin yöneticileri katıldı. Toplantıda pazarlama iletişimi ve reklam sektörünün öncelikli gündemini oluşturan, marka güvenliği, çapraz medya ölçümü, iklim değişikliği, eşitlik ve kapsayıcılık konuları ele alındı.

Toplantının Çeşitlilik Eşitlik ve Kapsayıcılık bölümünde, RVD’nin Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği adına yaptığı çalışmalar, toplantıya konuk olarak davet edilen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi, Unstereotype Alliance Türkiye Ulusal Danışmanı ve Effie Ödüllü TV Reklamlarının Cinsiyet Eşitliği Araştırması’nı dört dönemdir yürüten Dr. Gül Şener tarafından, tüm ülke derneklerine detaylı olarak aktarıldı.

RVD’nin sunumda, 2017’den itibaren Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Yürütme Kurulu ile başlayıp küresel Unstereotype Alliance oluşumunun Türkiye bölümünün kuruluşuna kadar uzanan yolculukta, veri yoluyla ilerlemeyi düzenli olarak izlemenin, eğitimlerle farkındalık yaratmanın ve sektör yarışmalarında en iyi örnekleri ödüllendirerek eşitlik odaklı içerikler üretmeye cesaret vermenin önemi vurgulandı, gelecek dönemde daha nitelikli içeriklerin üretilmesine olanak tanıyacak yeni çalışmalar hakkında da bilgi verildi.