Reklamveren ve ajansların, pazarlama faaliyetlerinde mobili ve yeni teknolojileri nasıl konumlandırdıklarını değerlendirmek için WARC & MMA işbirliğinde gerçekleştirilen "State of the Industry 2021: Mobile Marketing" araştırmasının Türkiye hakkında bulguların yer aldığı rapor yayımlandı.

Altı ayrı bölümden oluşan raporda; mobil pazarlama hedefleri, Covid-19’un mobil pazarlamaya etkisi, mobilin geleceği ve bütçeleri gibi konulara dair araştırma sonuçları yer alıyor.

Türkiye raporunun bazı dikkat çekici verileri;

  • Türkiye’de mobil pazarlama kampanyaları yürütülürken halen en yaygın hedeflenen amaç: Marka bilinirliği.
  • Türkiye’deki pazarlama profesyonellerinin çoğu, gelecek yıllarda, şirketlerin mobil pazarlamaya ayırdıkları bütçelerin artacağını öngörmekte - Sosyal medya, mobil cihazlarda en çok kullanılan pazarlama kanalı olarak öne çıkıyor.
  • Mobil ticaret (mCommerce), Covid-19 döneminde pazarlama endüstrisindeki en önemli sektörlerden birisi haline geldi.
  • Mobil pazarlamanın büyüyebilmesi için gizlilik endişelerinin üstesinden gelinmesi gerekiyor.
  • Mobil teknolojinin geleceğini; yapay zeka, makine öğrenimi ve IoT konularının oluşturacağı tahmin ediliyor.

Araştırma sonuçlarından yola çıkarak, reklamverenler, ajanslar ve yayıncıların için özetlenen çıkarımlar;

Reklamverenler için çıkarımlar:

  • Covid-19 dönemi, reklamverenler için mobil pazarlama yeteneklerinde iyileştirme fırsatlarına olanak tanımıştır.
  • Geçtiğimiz yıl mobil ticaret alanında gerçekleşen büyüme, markaların tüketicilere ulaşma yollarında yeni fırsatlar sunmaktadır.
  • Tüketicilerdeki güncel ve gelecekte olabilecek gizlilik endişelerine karşı markaların tüketicileri güvende hissettirmesinin yanı sıra büyümeye devam edebilmek adına kitlelere ulaşmanın yenilikçi yollarını bulmaları gerekmektedir.

Ajanslar için çıkarımlar:

  • Mobil bütçeler büyüdükçe, ajansların müşterilerini değişen tüketici davranışlarına ve gelişen teknolojilere uyum sağlamalarına yardımcı olarak desteklemesi önemlidir.
  • Özellikle birinci taraf verileri oldukça önemli olduğundan, markaların çerez sonrası başarısı için gereken veri uzmanlığını geliştirmeleri adına, ajanslar markalara yardımcı olmada önemli bir role sahiptir.

Yayıncılar için çıkarımlar:

  • COVID-19'un bir sonucu olarak çevrimiçi ticaretin artmasıyla birlikte medya sahipleri, örneğin e-ticaret, abonelikler veya üyelikler aracılığıyla para kazanmanın yeni yollarını bulma fırsatına sahiptir.

Raporun tamamını indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.