T.C. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonu ile 7. Reklam Konseyi toplantısı, 2 Aralık 2025 tarihinde Ankara’da “Reklam Kurulu’nun 30. Yılı: Geçmişten Günümüze Reklamcılığın Dönüşümü” temasıyla gerçekleştirildi.

T.C. Ticaret Bakanlığı Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, T.C. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, Reklamverenler Derneği Başkanı ve TOBB temsilcisi Ahmet Pura’nın açılış konuşmalarının ardından; reklamcılığın geçmişten günümüze geçirdiği dönüşüm, Medya Ölçüm Konseyi koordinasyonuyla yürütülen medya ölçüm çalışmalarındaki gelişmeler, yeni teknolojilerin ve yapay zekâ uygulamalarının sektöre etkileri ile reklamcılıkta etik ilkelerin güçlendirilmesine yönelik çalışmalar kapsamlı bir şekilde ele alındı.

Reklam Kurulu üyeleri, kamu kurum ve kuruluşlarının, reklam sektörüyle ilgili sivil toplum kuruluşlarının ve çeşitli meslek örgütleri ile tüketici örgütleri üst kuruluşlarının temsilcilerinin yedinci kez bir araya geldiği Reklam Konseyi’nde bu yıl alınan kararlar;

  • Türk Dünyası Reklam, Pazarlama ve Medya Birliği TÜREK’in bölgedeki etkinliğinin artırılması için Reklam Konseyi ile işbirliği yapılması,
  • Sektörde verilen bireysel ödüllerin olumsuz etkilerinin net olarak tanımlanması ve eylem planı oluşturulmasına yönelik çalışma grubunun oluşturulması,
  • Engelli bireylerin yayınlanan reklamlara erişimi için, daha önce oluşturulmuş olan çalışma grubunun yeni temsilciler ile çalışmalarına devam etmesi,
  • Dokuz derneğin inisiyatifiyle oluşturulan “Yayında Şiddete Hayır Platformu” çalışmalarının başlatılması için, öncelikle yayında şiddetin tanımının yapılması ve eylem planının belirlenmesine yönelik çalışma grubunun oluşturulması oldu.

Yılda en az bir kez T.C. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü koordinatörlüğünde toplanan, sektörün tüm paydaşları ile güncel gelişmelerin, düzenlemelerin ve gelecek beklentilerin değerlendirildiği, sektörümüzün en önemli toplantılarından biri olan Reklam Konseyi’nin kararları, ilgili kurum ve kuruluşlar için tavsiye niteliği taşımaktadır.