aysel aydın

Aysel Aydın
Hayat Kimya Strateji ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı

Üyelerimiz Anlatıyor
30 Nisan 2019

Reklamveren olarak bugünkü başarınızda etkisi olduğuna inandığınız bir deneyiminizi, sürecinizi anlatır mısınız?

Hayat Kimya’nın marka yelpazesindeki çeşitlilik sebebiyle; bebekten genç kıza, genç kızdan anneye kadar geniş bir kitleye ulaşma şansımız var. Bu da her markamız özelinde tüketicilerin beklentisini ve beğenisini karşılayan çok farklı pazarlama stratejilerini hayata geçirmemizi ve her markada farklı bir role bürünerek düşünce yapımızı geliştirmemizi sağlıyor.

Bizim şirketimizin ve sektörümüzün mihenk taşında “inovasyon” tanımlı… Hayat Kimya olarak, tüm markalarımızda kendi hedef kitlelerinin beklentileriyle örtüşen, yenilikçi, pratik ve fayda sağlayan ürünler geliştirmeyi kendimize misyon edindik. Tüm markalarımız kurulduğu günden bu yana bu stratejiye endeksli olarak varlığını sürdürüyor. Örneğin Bingo’da Oksijenli Çamaşır Suyu ile tüketicimizi buluşturduk, yeni nesil çamaşır suyu olarak tanımlayabileceğimiz bu üründen kloru çıkarttık. Molped’de, kadınların her periyotta ortalama 132 saat ve tüm yaşamı boyunca 67 bin saat hijyenik ped kullandığı gerçeğinden yola çıkarak Pure&Soft hijyenik pedi kadınlarla buluşturduk. Ürün,  boya, paraben, klor ve naylon içermiyor. MOLFIX’te ise Türkiye’nin ilk ve tek elastik gövdeli, sarkmayan 3 D bebek bezini çıkardık ve Ortopediatri ve Ortopedi Akademisi ile gerçekleştirdiğimiz bilimsel araştırma sonucunda, Molfix’le bebeklerin daha doğru ilk adımlarını attıklarını kanıtladı. Türkiye’de bir ilk olan Familia Deterjanlı Temizlik Kağıdı kadınların iç görüsünden yola çıkarak geliştirildi. Hayatlarında birçok sorumluluğu olan kadınlar, evlerinin düzeni ve temizliği konusuna oldukça önem veriyorlar. Temizlik anlayışlarını detaylı ve pratik temizlik olarak ayırıyorlar. Pratik temizlikte, bezleri deterjan ile birlikte kullanarak temizliği sağlamaya çalışıyorlar ancak bu bezleri tekrar yıkayıp kullandıkları için hem kullanışlı bulmuyor, hem de hijyeninden emin olamıyorlar. Familia Deterjanlı Temizlik Kağıdı ile bu iç görüyü değerlendirerek deterjanın temizliği ve kağıt havlunun pratikliğini bir arada tüketiciye sunduk. Suyla ıslatılıp köpürtülen Familia Deterjanlı Temizlik Kağıdı, kullan at özelliği ile hem pratik hem de hijyenik bir şekilde yüzeyleri kolayca temizliyor.

Kısaca markalarımızın bugünkü başarısında, bulunduğu kategorinin DNA’sına uygun ama hep bir adım önde yenilikçi ürünler sunma gerçeği yatıyor.