aysenur_aydin

Ayşenur Aydın
Opet Petrolcülük A.Ş. Kurumsal İletişim Müdürü

Üyelerimiz Anlatıyor
24 Haziran 2021

Opet Kadın Gücü Projesi

Kadının gücüne inanıyor, her istasyonda en az iki kadın çalışan hedefliyoruz

Yeni ürün ve hizmetleri, hızla gelişen istasyon ağı ve fark yaratan sosyal sorumluluk yaklaşımıyla dikkat çeken OPET, sektörün büyük oyuncuları içindeki tek yerli şirkettir.

Sosyal sorumluluğa odaklanmayı kurum kültürü olarak benimseyen ve gerçekleştirdiği projeleri, topluma karşı olan sorumluluğunun gereği olarak gören OPET, kuruluşundan bugüne birçok sosyal sorumluluk projesine imza atmıştır.

Odağında toplumun yaşayan sorunlarına çözüm üretmek olan OPET 2000 yılından bu yana uygulanan “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile tüm sektöre örnek olmuş ve yarattığı sosyal etki ile Türkiye’de hijyen ve temizlik standartlarının oluşturarak, yükselmesini ve kalıcı hale gelmesini sağlamıştır.

2018 yılından bu yana uygulanan “Kadın Gücü Projesi” ise kadın istihdamı yaratmak ve fırsat verildiğinde kadınların her türlü işi yapabileceğini göstermek üzere kurgulanmış bir sosyal sorumluluk projesidir. Proje mesleğin cinsiyeti olmaz diyerek akaryakıt istasyonlarında daha çok kadının çalışması için öncü bir rol üstlenmiştir. Toplumsal cinsiyet rollerine, ataerkil aile ve toplum yapısına rağmen yerleşmiş önyargıları kırarak Türkiye’nin 77 ilinde başarı ile uygulanmaktadır. Her Opet akaryakıt istasyonuna en az iki kadin çalişan amacıyla yola çıkan ve biri pompa başında akaryakıt satış görevlisi, diğeri market görevlisi olmak üzere bugün Türkiye’nin hemen her yerinde kadınlarımız başarı ile çalışmaya devam etmektedir. “Kadın Gücü Projesi” kadınlara iş imkânı sağlamanın ötesinde onları alışılagelmiş sektör ve meslek gruplarına hapsetmek yerine akaryakıt dağıtım istasyonlarında istihdam yaratarak büyük bir değişim yaratmıştır.

Kadın Gücü Projesi bir istihdam projesi olmanın ötesinde aynı zamanda çoklu paydaş katılımıyla kültürel ve toplumsal bir dönüşüm için farkındalık yaratma projesidir. Cinsiyet gözetmeksizin her mesleğin icra edilebileceği; kadınların kalıplaşmış önyargıların aksine her meslekte var olabileceğini ve erkek egemen bir alanda fırsat verildiğinde başarıyla yer alabileceğini göstermektedir. Aynı zamanda ekonomik bir kalkınma hareketi olma özelliği de taşımaktadır. Proje önemli iş birlikleri ile geliştirilmekte ve gönüllülük de içermektedir. Proje çerçevesinde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve Türkiye İş Kurumu işbirliği ile; OPET bayileri, özel istihdam bürosu GI Grup, kadın dernekleri, İSMEK, kariyer siteleri ve OPET gönüllüleri ile yürütülmektedir.

Her akaryakıt istasyonunda en az iki kadın çalışan olmasını hedefleyen proje, akaryakıt satış yetkilisi, market satış yetkilisi, istasyon yöneticisi, vardiya amiri, muhasebe elemanı gibi farklı pozisyonlarda kadınlara çalışma olanağı sunulmasını amaçlamıştır. Proje başlangıcında Türkiye’de 1500’ü aşkın OPET istasyonunda 1541 kadın çalışan bulunurken bugün bu rakam 3000’leri bulmuştur. Öte yandan proje kapsamında çalışan kadınlar yüzde 61 oranındaki lise, lisans ve yüksek lisans mezunudur. Kadın çalışanların bu alanda kariyer yapması ve vardiya amiri, istasyon müdürü gibi pozisyonlara yükselme şansını da getirmektedir.

Kadın Gücü Projesi OPET Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Filiz Öztürk liderliğinde, farklı departmanlardan bir araya gelen OPET yöneticilerinin katılımı ile yürütülmekte, projenin sahada yaygınlaşması ve sürekliliği hedeflenmektedir.

Bugün “Kadın Gücü Projesi” kapsamında OPET’te işe başlayan her yaştan kadın, hayata çok daha güvenle ve umutla bakmakta ekonomik özgürlüğü sağlamanın özgüvenini taşımakla kalmayıp önyargıları kırmanın da gururunu yaşıyorlar. Önlerine çıkan çalışma saatleri, yaş sınırı gibi engellerden kurtulduklarının altını çiziyorlar. Proje başlangıcında kadın çalışanların varlığını yadırgayan erkek müşteriler, sonrasında durumu benimseyerek onlardan hizmet almayı tercih eder hale geliyor. Kadınlar ise hemcinslerini istasyonlarda görmekten büyük mutluluk ve gurur durduklarını belirtiyor. Bu proje Opet marka gücüne büyük değer katarken istasyonda verimlilik artışına da neden oluyor. OPET, en beğenilen şirket, en itibarlı marka, Lovemark ve KalDer’in müşteri memnuniyeti ölçümlemeleri ile birlikte son 15 yıldır akaryakıt dağıtım sektöründe lider marka olarak konumlanmaktadır. Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın, Türkiye’nin en değerli ve en güçlü markaları 2021 raporuna göre, OPET, Türkiye akaryakıt dağıtım sektörünün en değerli ve en güçlü markasıdır.