Pandemi sürecinde değişen ve sonrasında bizleri bekleyen yeni düzende, markalar adına iletişim sürecini doğru yönetebilmek, sürdürülebilir ve etkili iletişim yolları belirlemek üzerine görüşlerin aktarıldığı Webcast’in açılışında üyelere hitap eden RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, pandemi sonrası için, ekonominin öncü ve yaratıcı sektör temsilcileri olarak yeni normalden ziyade “Yarının Normali”ni betimlememiz gerektiğini belirterek sözlerine başladı. “Yarın çok çabuk gelecek, biz dijital dönüşümden bahsederken bir baktık, dijital devrimin ortasına düştük, yarınlara hazır olmak için bugün yaşadıklarımızı, öğrendiklerimizi birleştirip yarın için akılcı bir yol haritası kurgulamalıyız. Yarın için yazacağımız yeni kitabın adı “Kıt Para Kıt Taleple İş Yönetim Sanatı” olacak, iletişimciler olarak bu yeni kitabın içeriğini oluşturacak güce ve yenilenme fikirlerine sahibiz” dedi.

Açılış sonrası söz alan Nestlé Kurumsal iletişim ve Pazarlama Direktörü Zeynep Sungu ve Yıldız Holding CEO Danışmanı Alkan Eraltan, Post-pandemi döneminde Ajans-Müşteri iletişimi ve dijitaldeki global ve yerel gelişmeleri katılımcılar ile paylaştı.

WPP Akıllı Çözümler Platformu oturumuna geçişte öncelikle GroupM Data Analytics & Services Managing Partner Simge Ayzit ve Mindshare Chief Client Officer Esra Koca, COVID-19’un tüketici ve tüketim alışkanlıklarına etkisi araştırmaları hakkında bulguları aktardı.

Daha sonra sözü alan 4129Grey CEO’su Alemşah Öztürk, birçok başarılı markanın kriz dönmelerinde inşa edildiğini, yatırımlarına devam eden markaların ise kriz sonrası 9 kat daha hızlı toparlanma sürecine girdiğini, tüketicinin evde kaldığı süreçte yeni alışkanlıklar geliştirdiğini ve bu alışkanlıkları normalleşme sürecinde de devam ettireceğini göz önüne almamız gerektiğini, dijital evrimin yaşandığı bir dönemde dijitali iyi kullanamayan markaların yarın var olamayacağını, pandemi sonrası markaların ve kreatif ekiplerin tüm bu bileşenleri göz önüne alarak yeni bir yol belirmesi, hızlıca yeniye adapte olması gerektiğini araştırma verileri ile destekleyerek katılımcılara aktardı.

Yayının son seansında ise, iyileşme ve yeni normal düzeninde medya konu başlığı altında, globaldeki gelişmeler ve ülkemizdeki son durum hakkında bilgi veren Mindshare CEO’su Neslihan Olcay ve GroupM CEO’su Bülent Yar, önümüzdeki dönemde iletişim stratejilerini belirlerken ilk adımdan itibaren işbirliği içinde çalışılması, strateji ve yaratıcılığa odaklanırken, uygulama aşamasının hiçbir ürün kategorisi için unutulmaması gerektiğinin altını çizdiler. Tüketim alışkanlıklarının değişmesine paralel olarak normalleşme sürecine girdiğimizde, geçtiğimiz yıllarda da eksponansiyel olarak artan dijitalin, 2020 sonunda bu işten en karlı çıkacak mecra olacağını belirten Bülent Yar, pazarlama bütçeleri içinde medya yatırımının artabileceği fırsatlarla dolu bir döneme girildiğini bu nedenle de yatırımlarda beklenen daralmanın medya yatırımlarına verilecek güç ile hafifletileceğine inandığını sözlerine ekledi.

İki saat süren Webcast’imizi gerçekleştirebilmemiz için bize destek veren WPP ekiplerine ve yöneticilerine, çağrımıza kulak vererek katılım gösteren tüm üyelerimize teşekkür ediyoruz.

RVD Webcast yayınları, gündeme uygun yeni konu başlıkları ile devam edecek.