Reklamverenler Derneği olarak Türkiye’de reklamların her aşamasında toplumsal cinsiyet eşitliği konusuna hassasiyet gösterilmesi hedefiyle oluşturduğumuz Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu, “Reklamda Roller Değişiyor” başlığıyla bir etkinlik düzenledi. Etkinliğin şeref konuğu Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke’ydi. “Sorumlu reklamcılık” konusunda ciddi çalışmalar yürüten Sayın Loerke etkinlikte yakın zamanda belirledikleri temel ilkeleri açıkladı.

Etkinliğin açılışında bir konuşma yapan Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu Başkanı Ahmet Pura, günümüzde reklamın, algıları değiştirmek ve cinsiyet eşitsizliğini dönüştürmek adına en güçlü kaynak olduğunu belirterek “RVD” olarak, öncelikli faaliyet ve etki alanları olan reklamlarda ‘cinsiyet dengeli temsilin’ sağlanması gerektiğini ifade etti.

“Reklamda Roller Değişiyor” etkinliği çerçevesinde “Bu işte Eşitlik Var!” başlıklı bir de panel gerçekleştirildi. WPP Türkiye Müdürü Demet İkiler’in moderatörlüğünde düzenlenen panelde TBWA Grup İstanbul CEO’su Burcu Kayımtu, Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Haluk Gürgen, Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Kamuran Uçar ve IPSOS Türkiye CEO’su Sidar Gedik konuşmacı olarak yer aldı.