Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulunun AÇEV işbirliği ile eşitlikçi ve daha ilerici reklam uygulamaları yaratmak adına başlattığı eğitimlerin ilki 5 Kasım’da geniş bir katılımcı grubu ile gerçekleşti.
 
Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu Başkanı Ahmet Pura’nın açılış konuşması ile başlayan eğitim serisinin ilkinde, Avon, Colgate Palmolive, Eczacıbaşı, Eti, Nestlé, Pınar, P&G, Unilever, Vodafone gibi kurul üyesi marka temsilcilerinin yanı sıra kurulun destekçisi olan Kantar ve Nielsen ölçüm şirketleri temsilcileri, TOBB Sektör Meclisi temsilcisi, Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği (KTSD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), ARVAK, URYAD, TİAK, TÜAD, IAB Türkiye, MMA dernek temsilcileri, PWN, Reklamcılık Vakfı, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi ve kreatif ajanslardan Mullenlowe, Happy People Project ve Publicis temsilcilerinin aktif katılımının yanı sıra mecralardan da destek vardı. Karnaval Radyo Grubu Yayından ve İçerikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Can ve Türkiye’nin kadın televizyonu Woman TV Kurumsal İletişim Direktörü Gülcan Tuğ’da eğitime katılarak, Eşitlikçi Reklamlar’ın ve bu konuda gösterilen yoğun çabanın en yakın destekçisi olduklarını dile getirdiler.
 
20 Kasım’da Reklam Özdenetim Kurulunun üyelerine verilecek ikinci eğitim ile devam edecek olan formasyon ve uygulama eğitimleri, sektörün faklı dallarından katılımcılar ile Şubat 2020’ye kadar devam edecek.